Den där känslan

Till slut slog det till. Det som jag inte trodde skulle infinna sig i år…

Tunnelseende
Tunnelseendet?

Eller kanske inte ett tunnelseende. Snarare en oförmåga att få fatt i något som finns inombords. Att bara få fatt i fragment av något. Fragment av från en vag tanke eller en känsla. Något som gnager inombords. Som på något sätt behöver komma ut. Konkretiseras till ett sammanhang. Men för att komma så långt behöver någon form av sammanhanget infinna sig redan från start. Blir som ett moment tjugotvå. Möjligen kan tiden vara det som löser upp proppen som stoppar upp processandet. Tiden eller kanske en löparrunda som hjälper till och fungerar som smörjmedlet. Som ger den där lilla extra knuffen till att få ner tankar till ord, meningar, stycken, sammanhang.

Vet inte hur det gick till för jag tyckte jag hade energin uppe. Bensinen tog slut. Nu hoppas jag att jag får tillfälle att tanka för jag vill verkligen komma igång igen.

3 comments

Kommentera

