Avslut på #Blogg100

I förra veckan var jag på avslutningen av #Blogg100-utmaningen. Enligt Fredrik Wass, som startat det hela är detta det tredje året som utmaningen genomförs. Inledningsvis var det runt 800 bloggare som anmälde sig att producera ett inlägg om dagen.

Förra året var känslan ”Nu blir det tre månaders semester”. Efter målgången då, den 2 maj förra året, blev det ytterligare tre inlägg den månaden. Sedan kom juni med 4 inlägg. Inte riktigt samma höga tempo som ett om dagen. I år är det inte samma känsla. Nu är jag mer motiverad och kan jag bara få tiden att räcka till så blir det högre frekvens på inläggen även efter målgången (även om ett om dagen är att ta i kanske). Men det återstår som sagt att se. Barnen somnar senare och senare för varje dag och den egna tiden krymper i samma takt.

När jag tittat tillbaka och läser vad jag skrev i första inlägget så skrev jag att jag inte skulle förbereda en massa blogginlägg för att ligga steget före, utan snarare försöka producera inlägg inom ett förutbestämt tema. Så här i efterhand blir det lite av samma sak även om ett tema gör att det är lättare att hitta nya idéer till inlägg. Tror det blev en starkt bidragande orsak att jag höll energin uppe hela vägen då jag kunde falla tillbaka på temat när övriga idéer inte riktigt infann sig.

 

 

 

2 comments

Kommentera

