Hade det inte varit för Twitter

…hade jag troligen inte testat på att göra egen cider

…hade jag troligen inte återupptagit fotograferingen

…hade jag inte varit med om alla trevliga möten med twittrare irl

För lite drygt tre år sedan registrerade jag mitt Twitterkonto. Var till en början mest på test för att se vad det var för något det pratades om på jobbet. Hade egentligen ingen aning om vad det var som försiggick här. Även om mitt flöde förändrats över tid och mitt eget engagemang gått lite upp och ner på sistone så måste jag säga att jag älskar formatet. Enkelheten. Att följa en, till en början, helt okänd person som i många fall växer till en daglig kontakt. Då personen bakom ett konto själv väljer hur mycket som ska avslöjas av en själv, blir det alltid lite spännande de tillfällen Twitter byts ut mot en lunchrestaurang, ett café eller en bar för ett möte med personen i riktiga livet. Det som åtminstone förenar är ju just Twitter och det går alltid ha som utgångspunkt för att sedan bygga vidare på. När dialogen väl fortsätter på Twitter är det ytterligare en dimension tillagd, nämligen personens röst när jag läser tweetsen. Jag ser fram emot fler möten med twittrare utanför Twitter i framtiden – både de jag träffat tidigare och nya röster att lägga till minnesbanken.

Kommentera

