Innehållet

När väl bröllopet, mötet, presentationen eller vad det nu är som ska göras är planerad i form av tillstånd och aktiviteter/delmoment som resulterat någon form av planering är det dag att börja med innehållet i respektive del. Beroende av vilken typ av aktiviteter och hur trygg man är i vad som ska göras är det kanske till och med så att innehållet bara blir i punktform. Ju färre delar man behöver hålla koll på desto bättre. Det gör att man kan hålla fokus på rätt saker genom aktiviteten och också vara flexibel för eventuella justeringar som behöver göras under genomförandet.

Men till innehållet och kanske tillbaka till bröllopet. Är det till exempel en sång som ska framföras under vigselceremonin och tillståndet på helheten som ska uppnås är glädje kan det möjligen vara så att sången ska bidra till glädje. Väljs en sång som kan tolkas ge ett mer nedstämt intryck så är det också helt OK. Det kanske till och med är så att man under vigseln vill få den stämningen framför skratt och humor och då blir den helt rätt. Upplevelsen som helhet kan mycket väl innebära att glädje uppnås.

En parentes i sammanhanget är exempelvis IKEA och den sista anhalten innan man ger sig ut på parkeringen. Vad tror du den delen med korv eller mjukglass till bra pris ska bidra till? Kan tanken vara att ge ett tillstånd av ”bra pris” oavsett om du lagt ut ett par tusen på varor från tag-självlagret? Eller kan den korven/glassen bidra till att stämningen i sällskapet blir bättre och har det med sig när man väl sätter sig i bilen? Oavsett vad, är placeringen efter kassalinjen ett väl medvetet val.

 

Tidigare inlägg på temat
Vilket tillstånd ska uppnås?
Identifiera och proportionera
Bröllopet börjar ta form

******************************************
Detta är inlägg nr 80 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s