De blommande körsbärsträden

Så har jag fått uppleva det jag hört så mycket om. När  körsbärsträden i Kungsträdgården slår ut i blom. Jag var där i två omgångar häromdagen och sen en sväng i morse. Det blev både bilder med mitt fasta objektiv på mitt zoomobjektiv.

Att få en bild på en tom allé med körsbärsblommor som ett tak är verkligen en utmaning, särskilt häromdagen då det var fullt med människor som var där för att ta kort eller vara njuta av tillvaron. Jag lyckades faktiskt få till en bild på en tom allé när jag gick runt en timme innan jobbet vid halv sjutiden

Häromdagen blev det många bilder knäppta men många åkte i papperskorgen. Dels är det en utmaning att återge det jag upplever på plats och sedan var det många bilder med rörelseoskärpa, särskilt med zoomobjektivet. Tror jag blivit bortskämd med mitt fasta objektiv. Lite irriterande att missa en sådan detalj och upptäcka den i efterhand.

Så i morse blev det att öva på att pricka rätt med skärpan.

Å det kan ju hända att det kommer lite fler bilder på blommande körsbärsträd från Kungsträdgården den kommande tiden.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 48 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100
Kommentera

