Fem

Jag verkar omges av en del personer gott och väl har en ålder överstigande ett barns, men som ibland hamnar på ett barns nivå och då inte i positiv bemärkelse. Personer som helt plötsligt inträder i en femårings tillstånd och mentalt lägger sig ner på golvet och skriker.

För mig räcker det att lägga min energi på en (1) femåring som emellanåt protesterar genom att lägga sig ner på golvet och skrika. Den femåringen finns på hemmaplan och ingen annanstans där jag försöker lots in på rätt väg. Jag har varken lust eller ork att utöver detta också uppfostra vuxna människor till att åtminstone få beteendet att matcha åldern i passet.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 46 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100
Kommentera

