Egen tid

Jag har nämt det förr och gör det igen. Den egna tiden är guld värd för mig.

Det är en lyx att ha möjligheten att kunna variera tillvaron.  Att få en stund där jag får möjlighet att vara för mig själv en stund och inte tänka på barnens behov i första hand. Det kan röra sig om den lilla stunden på kvällen direkt efter läggning eller som i helgen, två dagar tillsammans med min fru varav vi började barnfriheten med en brunch och en eftermiddag tillsammans med min bror och svägerska. Även att få möjligheten att spendera en dag på IKEA utan att hålla uppsikt över barnen känns liksom lite lyxigt … eller nåja… i alla fall är det en viss frihet att styra själv när köttbullarna i restaurangen ska intas osv.

Den mesta tiden under året (bortsett från att vara på jobbet eller sova) spenderas ju ändå tillsammans med familjen och då att kunna bryta mönstret och kliva ur ekorrhjulet för lite egen tid är guld värd.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 45 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

 

Kommentera

