Hemma med vattkoppor igen

Med vattkoppor i huset blir det en del vabbande. Vi är nu inne på tredje veckans vabbande efter att barnen avlöst varandra i sina sjukdomar och denna vecka är det min tur att ta tre av vabdagarna. Om jag bortser från allt som finns att göra på jobbet måste jag säga att det är rätt skönt att gå och dra fötterna efter sig här hemma. @_Lillebrorsan är ju pigg trots sina koppor även om det idag har varit en del kliande. Jag hoppas temperaturen stiger mot slutet av veckan så vi kan vara ute lite i vårsolen. Blir ju annars rätt isolerat då vi får hålla oss borta från caféer och annat för smittorisken. Förhoppningsvis kan vi i morgon eller på fredag komma ut och jag kan få med mig kameran för att plåta lite samtidigt som han sover sin eftermiddagslur. Skulle inte det ske har jag bilderna jag tog för en dryg vecka sedan runt Gamla Stan i Stockholm att gå igenom. Det blir spännande att se om jag lyckades fånga något intressant.

Nu hade jag planerat lite mellisfika men när jag tittar mot @_Lillebrorsan i soffan så verkar det som han har somnat. Får bli en mellis på vägen sen när vi hämtar syrran.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 33 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Kommentera

