Det blir aldrig riktigt som jag tänkt mig

Det här att åka till jobbet och tänka ”Idag ska jag se till att detta blir gjort” och i slutet av dagen konstatera ”Idag blev mycket annat gjort än det jag tänkte på i morse”. Det har hänt mig väldigt ofta de senaste dagarna. Jag behöver fundera på hur jag ska undvika att ryckas in i virvelvinden och få tänkta saker gjorda

Idag var en sådan dag där virvelvinden blev alldeles för stark. Inte ens mantrat ”det löser sig” fungerade vidare bra. Till detta fick jag ett jobbsamtal jag inte ser fram emot på min att-göralista. Inte riktigt vad jag behövde då jag har tre dagars ”vård av vattkoppebarn” att se fram emot denna vecka. Jag får klura ut någon bra strategi på bussen hem – för nu tänker jag släcka lyset och bege mig hemåt. Att sova på saken har jag hört är en bra metod att använda sig av.

På tal om lampa. På min skrivbordslampa har jag upptäckt att det finns symboler för miniräknare, kaffe och månsken. Beroende på vilken knapp jag trycker på så ändras ljusskenet. Antingen ett blåare och kallare ljus eller ett mer gult ljus. En sådan lampa skulle jag ha hemma när olika prylar ska ljussättas när jag fotograferar.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 31 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

 

 

Kommentera

