Fredagsföljtips #ffse

Fredagar på Twitter är en dag då twittrare tipsar andra twittrare om personer att följa. Dessa tips brukar samlas under hashtaggen #ffse där F:en står för Follow Friday och SE för Sverige. Detta är ingen regel utan det går lika bra att tipsa om personer på måndag, söndag eller någon annan dag i veckan. Det viktiga är ju att puffa för de som upplevs som bra att följa.

Personerna nedan (utan inbördes ordning) är några av de jag följer som jag vill puffa för lite extra idag. Har försökt skriva några rader för respektive person som hjälp. Mitt förslag är ändå att du följer personen ett tag – är du inte nöjd är det ju bara att avfölja. Blir du nöjd – ja då är det ju bara att tacka för tipset och fortsätta följa… 😉

@jenskoenberg En kunskapsbank rörande facket och villkor i arbetslivet. Fredagar efter jobbet  (och kanske andra dagar vad vet jag) spenderas på fruns restaurang My Food Story som är väl värd ett besök.

@ninaboel Förutom att vi båda är småbarnsföräldrar med allt vad det innebär, får jag ofta bra info utifrån det hon pysslar med på jobbet. Exakt vad vet jag egentligen inte, men kommunikation, intranät, webb, sociala medier typ. Följ och fråga är ett tips.

@infomastern Grym fotograf. Följ henne även på Flickr. Alltid närvarande på Twitter och har svar på frågor om web, sociala medier och mycket annat.

@filippanna Är alltid på mina barns sida när jag beklagar mig över deras beteende 🙂 Sliter med ekonomi runt månadsskiftet och har bra koll på köläget på E4:an vid Solna.

@hansahlborg Torgpendlare. Inte så mycket poesi on demand på sistone, vilket jag saknar. Därmot stort fan av hans streetphoton och den vardagliga dialogen om ditten och datten.

@afahlstedt Vi delar nog det mesta som har med föräldraskapet att göra. Han är grym på moms ur alla aspekter. Åkte Vasaloppet häromveckan och jag tror han cyklar till jobbet när tillfälle ges. Att han hejar på Leksand är dock inget jag tänker särskilt mycket på 😉

@alpstedt Mycket diskussioner om foto. Njuter en kopp kaffe i salongen på morgonkvisten parallellt med twittrandet. Lean finns där någonstans också även om det var ett tag sedan jag såg några tweets om det. Finns på Flickr så följ där också.

@hedenljung Grävande reporter med stort fotointresse. Fina naturbilder, norrsken och grymma bilder på solnedgångar. Många av bilderna finns på hennes Flickr

@spirande En mycket engagerad person som alltid är i farten. Funderar över om hennes dygn innehåller 30 timmar. Är det inte partiets frågor som hon stöter och blöter och argumenterar för så är det något annat som driver henne framåt i livet.

Som sagt – ett axplock av trevliga twittrare jag följer. Mycket nöje

******************************************
Detta är inlägg nr 7 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Kommentera

