Fotoutmaningen i veckan

Att vara med i fotoutmaningen Fotosöndag innebär, förutom att ett bidrag ska tas fram till på söndagen, också att tisdagen samma vecka är lite spännande. Då klockan 12 avslöjas nämligen temat för veckan. Normalt brukar det rassla till i twitterflödet runt lunch på tisdagar då antingen Susanne, FredrikLinda eller någon av de övriga fototwittrarna avslöjar temat för veckan.

På sätt och vis är det bra att inte direkt komma på vad som ska illustreras för att inte bli begränsad. Förhoppningen är att jag har en idé till helgen som jag då kan testa om den funkar.  Ibland händer det också att jag tycker mig ha en helt ok idé, och till och med bild att skicka in i gruppen, men sedan av en ren slump så får jag till en helt annan bild där tolkningen blir bättre än den första varianten. Ett exempel är när jag hade en bild på temat reflektion klar när jag i förbifarten tog en bild av @_Lillebrors öga.

Så idag är det ju påpassligt tisdag och strax efter klockan 12 plingade det till i Twitterflödet.

Temat för Fotosöndag vecka 10

Temat för denna vecka är alltså tom. I sommarens Sommarfoto var det ett liknande tema Slut som jag direkt associerade till. Men jag ska väl försöka hitta en bild som skiljer sig från den bilden. Precis som vanligt så är det inga idéer som direkt poppar upp i skallen så jag får lita till traditionen att det gror fram någon bra idé under de kommande dagarna.

******************************************
Detta är inlägg nr 4 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Kommentera

