Mina kommande 97 bloggdagar

Som jag skrev i mitt första inlägg till utmaningen #Blogg100 så hade jag ju en blandad upplevelse av förra årets 100 blogginlägg. Den största våndan var hela tiden tidsbristen som i sin tur gjorde att det blev mer fokus på att publicera ett inlägg än att ha något relevant att skriva om.

I år ska jag försöka tänka mer på tema eller områden och därifrån jobba fram inläggen. Det tror jag bidrar till ett bättre flyt i inläggen. I somras så återuppväcktes ett tidigare fotointresse. Förutom att varje vecka försöka bidra med ett bidrag till Fotosöndag försöker jag få lite mer tid till att vara ute med kameran. Så denna session av #Blogg100 kommer att innehålla rätt många inlägg med koppling till fotografering.

Som förälder finns det ju mängder av situationer som det går att dela med sig av. Det är med andra ord inte helt osannolikt att det också kommer inlägg som har sin utgångspunkt i min roll som förälder.

Men den första tiden kommer en majoritet av inläggen ha foto som gemensam nämnare även om det mellan inläggen kan dyka upp något helt annat ämne.

 

******************************************
Detta är inlägg nr 3 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

2 comments

  1. Låter klokt det där med teman. Jag har några få inlägg på lager som jag skrev/påbörjade i helgen. Men har annars ingen färdig strategi…

    Ska bli kul, det här, även om jag ser ett problem med att få tiden att räcka…

Kommentera

