Det var ett tag sedan

Åt lunch med en kollega igår och fick frågan hur det gick med mitt bloggande. Mitt svar var i stil med att det gick så där. Inte många inlägg på sistone (kunde inte dra mig till minnes ens när det var).

Så jag gick idag in och kollade efter och det visade sig att senaste inlägget gjordes för över två månader sedan. De senaste inläggen är publicerade med en veckas mellanrum kopplat till mitt deltagande i Fotosöndag.

Jag hoppas få lite mer inspiration till bloggen under våren för när jag hade viss frekvens i inläggen var det rätt kul. Jag skulle förutom bloggandet om det som faller mig in även vilja ha ett ämne eller tema att luta mig tillbaka emot. Jag har ju skrivit en del om min relation/kommunikation till barnen vilket lär vara återkommande tema. Även fotointresset som vaknade till liv i somras hoppas jag kan ta sig uttryck även i textform och då mer än vad jag gjort på de senare inläggen kring Fotosöndag.

Men som jag skrev är nog tiden för detta det största hindret. Tiden mellan olika aktiviteter och måsten känns väldigt begränsad. På den tiden ska jag möjligen fixa ihop ett inlägg alternativt göra det jag är intresserad av för att i sin tur skriva ihop ett inlägg om det jag precis gjort. Jag hoppas nu det ska fungera lite som när jag börjar springa. Visst motstånd i början men när jag väl passerat ett visst antal gånger så blir det ett bättre flyt.

Kommentera

