Seminarier som skapar den bästa leken

Nästa gång jag besöker Almedalen ska jag fundera både en och två gånger vilka seminarier jag besöker utifrån erfarenheterna den gångna veckan. Jag kommer försöka kombinera flera typer av seminarier. Besöka fler seminarier som ligger utanför mitt arbetsområde i syfte att ”skapa den bästa leken”. Ta ner antalet seminarier där jag på förhand vet vad som ska pratas om alternativt där paneldeltagare/innehåll inte rimmar med rubriken för seminariet. Självklart också fundera över vilken publik som kan tänkas dyka upp på seminariet. Att om möjligt ha längre luckor mellan seminarierna för att kunna ha tweetups och andra möten.

Nu var det ju en bit över 2 000 seminarier i år och nästa år lär det ju inte vara färre, så att göra analysen är ju inte helt enkel. Men jag hoppas ha mer tid till det förberedande arbetet nästa år. Sedan hoppas jag ju såklart att jag även då har förmånen att på plats få ta del av TedXAlmedalen 2014.

Detta är det avslutade inlägget på temat gränslöshet. Tidigare inlägg:
Gränslöshet som berörde
Why Not?
Leka de bästa lekarna
Ta skit som en komplimang
Diplomant eller konflikträdd

Kommentera

