Kan mina golfklubbor och jag bli överens?

I morgon gifter sig min bror. Jag och han kommer att åka ut i förväg redan idag och reka omgivningarna och ladda inför själva ceremonin.

På vägen dit kommer vi stanna till vid någon golfbana och slå några bollar. Jag föreslog det då jag vill känna om golf är min grej. Om jag och mina klubbor kan bli överens igen. Jag har sedan ett antal år tillbaka haft klubborna på hyllan och inte direkt känt något sug att börja om igen. Hus och barn bidrar med stor sannolikhet till den känslan.

Nu när min bror börjat spela golf så har min nyfikenhet väckts till liv…eller snarare är det nog så att jag glömt hur hemskt kass jag var när jag slutade. Med utslag som för det mesta drog 45 grader åt vänster var det ingen roligt upplevelse att räkna ihop slagen på scorekortet.

Kanske kan vi bli överens, eller så är det så att jag och mina klubbor fortfarande är överens om att vi inte är överens.

Kommentera

