Gårdagens partiledardebatt i bilder

Igår efter att @_Lillebror hade somnat följde jag twitterflödet från partiledardebatten. Fanns en del kommentater om att inget nytt kommer fram, samma gamla visa osv. Efter ett tag verkade det ändå som att det hettade till i studion. När jag kom ut ur sovrummet satte jag på TV:n för att följa den sista delen av debatten.

Av någon anledning funderade jag över den/de som textar debatten i realtid och att de inte har ett alldeles enkelt jobb. Lyssna och skriva undertext i realtid måste vara en utmaning. Någonstans där fick jag för mig att slå på text-tv – fast inte för SVT2 utan för SVT1 där bland annat mästarnas mästare pågick vilket resulterade i att debatten blev rätt rolig.

Då tänkte jag att detta kan ju vara något att dela med omvärlden. Så under taggen #ettanstextpåtvåan

Löfvén efter 30 minuter i debatten

Lööf till Åkesson

Åkesson till rödgröna gänget

Att bara få vara med i varannan debatt har sitt pris

I Knew it! Almqvist är satt i karantän


Sjöstedt river av det albanska ESC-bidraget

Lööf kontrar på Sjösteds sånginsats

Reinfeldt försöker medla och recenserar…Springsteen…men Loreen…fattar inte logiken

Löfvén till Reinfeldt

Europeisk jurygrupp inför valet?

Tack kära partiledare för gårdagens samarbete och jag hoppas vi kan fortsätta på inslagen väg även i nästa partiledardebatt.

Förresten, om någon av er har tid så får ni gärna komma ut på en fika vid tillfälle och berätta lite mer om er (lovar att inte texta då…) politik och lite mer konkret hur ni resonerar kring mina barns framtid med utgångspunkt idag och 10 år framåt. Hur tänker ni exempelvis kring fysisk aktivitet (både idrott men även långsamma rörelser) under förskola och skola?

Kommentera

