Långsamma rörelser

Lyssnade till Stina Wollters radioprogram Stina Utforskar idag. Programmet handlade om rörelser och det som drog min uppmärksamhet var avsnittet om långsamma rörelser. Väldigt intressant om hur långsamma rörelser kan påverka. Att ta sig några minuter att i lugn och ro göra långsamma rörelser gör gott. Jag själv är väldigt nyfiken på detta område – dels för egen del men också för mina barn och den framtid som väntar.

Jag hoppas till sist att Jan Björklund lyssnade till detta radioprogram och inse hur både långsamma rörelser men fysisk aktivitet överhuvudtaget är viktigt för att bearbeta all den kunskap han kräver att mina barn ska ta till sig.

Lyssna själv här: Stina Utforskar : Rörelser

Kommentera

