Har börjat drömma…

Har börjat drömma en massa…eller snarare minnas vad jag drömt om när jag vaknar. Var väldigt länge sedan fet förekom så frekvent som den senaste veckan.

Förra veckan drömde jag en mardröm. Minns inte ens när det hände senast. Jag vaknade upp ur drömmen, på hotellrummet och var riktigt rädd. Väldigt obehaglig känsla. På morgonen var den känslan som bortblåst.

Natten till idag drömde jag om en flygresa. Jag drömde att jag skulle flyga långt bort. Oklart var dock, men förbi Singapore var det iaf. Jag flög med en Boeing 747. Väl på marschhöjd satt jag, mamma och en okänd person till på taket. Vad vi gjorde minns jag inte.

Vi mellanlandade i Singapore för att tanka. Inflygningen mot flygplatsen skedde i vad som kan betecknas snabbaste vägen till landningsbanan. Vi störtdök genom molnen. (Undrat i efterhand varför jag inte vaknade. Minns att jag i lugn och ro klamrade mig fast i taket.

Väl på flygplatsen…eller vart vi nu var…skulle planet tankas. Tankningen skedde i något som liknade ett parkeringsgarage. En lastbil drog in planet i sin parkeringsficka. Mitt sista minne är att jag ska fota av planet med mobilen för att lägga ut bilden på Instagram.

Får se om resan fortsätter inatt eller om min hjärna tar mig på nya äventyr.

Kommentera

