Koppla loss med Petter

Denna vecka har jag slitit på samma spår på Spotify. Petters nya album Början på allt tillsammans med några andra låtar av Petter har varit fundamentet i att koppla loss den kunskap jag bombats med. Fast koppla loss i sammanhang är inte att glömma bort utan mer skapa distans och sortera in informationen på rätt ställe i mentala arkivet. På sikt hoppas jag komma till läget där kunskapen kopplar in helt med automatik.

Ovanstående automatik kan jämföras med hur jag upplevde det när vi väntade barn. Innan la jag aldrig märke till gravida eller föräldrar med barnvagnar när jag var ute och gick. När vi väntade barn blev jag plötsligt medveten om deras existens. Överallt var det föräldrar med barnvagnar eller blivande föräldrar med magar som putade ut. När samma fenomen uppstår med kunskapen från denna vecka är jag säker på att det blir en häftig känsla.

Kommentera

