Pippi på pianot

På dagens utbildning spelade en av kursledarna Pippi Långstrumps låt på ett piano. Förutom att jag började nynna med, så fick jag direkt en minnesbild av förra årets sommarsemester jag och familjen gjorde till Astrid Lindgrens Värld tillsammans med min bror och hans familj.

Sommarsemester och planering av vad som ska hittas på då. Vi har knappt lämnat påsklovet innan det är dags att planera vilka veckor barnen ska vara hemma från förskolan. Var det inte nyår nyss. Jag är inte helt säker på om det blir ett besök hos Pippi i år eller om vi väntar till nästa år. Vi får se. Frågar jag @_Storasyster är det nog inte så svårt att gissa vad hon svarar (även om hon många gånger överraskar med sina svar).

Hur som helst så skrev jag ihop ett inlägg efter den semestertrippen om tips att tänka på för den som eventuellt planerar att besöka parken för första gången.

Kommentera

