En vecka utan familjen

Sitter precis på Arlanda och laddar inför en veckas utbildning. En vecka som jag är borta från familjen. De första dagarna går säkert bra, men framåt tisdag kommer jag nog sakna de där hemma en del. Då är det ju kanon att kunna koppla upp ett videosamtal via FaceTime och se hur de har det på hemmaplan. Jag kan ju också samtidigt visa upp den miljö där jag sitter.

Förhoppningsvis finns möjligheten att koppla upp sig dit jag åker…kollade på hotellets hemsida utan att hitta info där. Håller tummarna. Annars får det räcka med det vanliga telefonsamtalet och målande beskrivningar. En utmaning i sig.

Rent logistiskt blir det en utmaning att jag åker iväg. Min fru får dra ett stort lass med hämtning och lämning när jag är borta. Tack och lov har vi förmånen att ha far- och mormor som mer än gärna ställer upp och hjälper till. Den här gången flyttar mormor in i huset och stöttar oss.

Det är också vid dessa tillfällen som jag blir så imponerad över alla som lever ensamma med sina barn och som fixar detta med hämtning, lämning, handling etc. i vardagen. Tittar bara tillbaka på min egen mamma som fixade med allt på egen hand för mig och brorsan, även om det var stöttning utifrån emellanåt för att ge henne lite egentid. Grymt!

Kommentera

