Skapa distans

Barn skapar distans. Idag är det en välbehövlig distans till de intryck jag bar med mig hem från jobbet idag. Lyckades inte lämna det vid busshållplatsen. Ställde istället symboliskt in intrycken i garderoben tillsammans med PC-väskan när jag klev innanför dörren för att fokusera helt på barnen. Att jag skriver detta bidrar till att skapa nyttig distans. Den gamla klyschan ”sov på saken” hoppas jag kommer väl till pass i syfte att sortera upp intrycken jag placerade i garderoben och angripa de på rätt sätt. Jag kan tyvärr inte gå in mer på vad det handlar om och det är egentligen ingen stor sak. Mer att det är saker som gnagt i skallen på mig under dagen.

Nåväl, nu får jag även stänga ner denna del (dvs avsluta inlägget), hämta @_Storasyster hos grannen och bibehålla distansen.

Kommentera

