Intressant utvecklingssamtal

Idag var jag på utvecklingssamtal för @_Storasyster. Är ju väldigt intressant att höra hur hon har det på förskolan och hur pedagogerna uppfattar henne.

Bestämd och visar vad hon vill var några saker som kom fram i samtalet. Perfekt tänkte jag! Det är inte bara hemma som hon visar sin bestämda vilja utan även i förskolan. 

Det framkom även att @_Lillebror har en beskyddare i @_Storasyster. Förutom bästisen är det inte många som får komma fram till @_Lillebror och klappa honom eller så. Då är hon där och dikterar villkoren. Ska bli väldigt intressant att följa hur detta utvecklas. På eftermiddagen slås småbarnsavdelningen ihop med @_Storasysters avdelning och det är ofta tydligt att hon längtar efter att @_Lillebror ska komma ut och leka.

När jag lämnade förskolan efter samtalet fick jag känslan att både @_Lillebror och @_Storasyster inte ville gå hem än. @_Storasyster gav mig bara en besvärande min typ ”gå din väg, vi lagar geggamojjalunch”. Tolkar det som ett tydligt tecken på trivsel.

Nu ska jag iväg och hämta barnen – hoppas de är mer laddade för att följa med mig hem denna gång…

Kommentera

