Vad kännetecknar en god vän?

Ikväll hade jag de bästa förutsättningarna på länge. Bästa förutsättningarna att skriva ett blogginlägg i Blogg100 utan större tidspress. Men när jag tänkte på vad det skulle handla om…ja då var det tomt i skallen.

Visst har det hänt en del i helgen men inget som ger någon inspiration. Att skriva att jag vill ha våfflor och pannkakor för att det kändes som 85% av Instagram bestod av sådana bilder är ju bara att fresta mig själv än mer, så det lämnar jag därhän.

En sak jag funderade på är vad som kännetecknar en god vänskap? Vad kännetecknar en god vän överhuvudtaget? För egen del har jag få vänner och jag träffar de inte särskilt ofta heller. När jag tänker till lite mer så undrar jag om det egentligen finns någon utanför familjen som jag skulle öppna mig för och helt i förtroende dra mitt problem eller vad det nu är jag står inför.

Igår var jag och familjen till en av de personer och hans familj som jag skulle säga är en bra vän. Jag skulle troligen berätta väldigt mycket för honom även om det skulle vara långt från alla bekymmer. Det var nio månader sen vi sågs sist räknade vi ut. Vi har heller inte haft så mycket kontakt med varandra under tiden som gått – inte pga ovänskap utan mer att vi haft fullt upp på varsitt håll. Jag hoppas dock verkligen inte att det blir några nio månader till nästa gång tills vi ses irl.

Jo, jag sprang ju också en runda i eftermiddags. Var riktigt skönt att få plåga benen lite. Broddarna som jag satt på var helt onödiga då 97% av sträckan var is- och snöfri. Han jag springer med har jag förresten haft en del intressanta diskussioner med under rundorna, särskilt kring föräldraskapet.

Kommentera

