Färre smileys nu

Jag hade en ovana (eller vad man nu ska säga) att hela tiden avsluta mina tweets med en 🙂 eller en ;). Ibland blir det också en :/ eller i värsta fall en 😦

Nu har jag bestämt mig för att testa att ta bort den stora massan av smileys. Varför då kan man undra? Ja det undrar jag också. Dels sparar jag minst 2 tecken per tweet, jag undviker att i iPhonen skriva :kr och jag får nu tänka till innan jag skickar iväg en tweet. Jag har i alla fall levt i tron att en 😉 i slutet av en tweet skickar en signal att innehållet är skrivet med glimten i ögat. Finns inte en leende eller ögonblinkande krumelur på slutet lämnas all tolkning av innehållet över till läsaren. Ja vad gör man inte för att skapa spänning i tillvaron

Måste säga att upplevelsen att inte lägga till en smiley på slutet är rätt konstig. Lite tom liksom. Till en början saknade jag den lilla figuren, men börjar så sakterliga vänja mig. Rätt märkligt faktiskt .

Nu är tanken inte att jag ska upphöra helt med smileys – ibland innebär ju faktiskt en smiley att jag sparar tecken och ibland är det situationer där budskapet behöver förstärkas.

Kommentera

