En inte helt nöjd farsa ikväll

Skit också!

Ikväll var det bara jag och barnen hemma. Normalt när jag är hemma själv med barnen brukar allt flyta på hur bra som helst. På något sätt går allt lite lugnare till än när båda vi båda föräldrar är hemma. Ska tillägga att upplevelsen inte helt delas av min fru när hon är hemma själv med barnen. Då verkar det bli mer konkurrens mellan barnen om hennes uppmärksamhet.

Kanske var det de förväntningarna som gjorde det…för idag blev det inte alls som vanligt. Jag skrev ju tidigare ikväll om middagen och hur den förlöpte. @_Storasyster ville inte äta middag trots att jag till slut erbjöd mig att fixa iordning hennes tallrik med müsli, flingor, russin och kanel. Loppet var kört. En banan var det som accepterades. När vi gick upp för att tappa upp ett bad var det som att trycka power off på både @_Storasyster och @_Lillebror. Så strax efter 19 fick båda gå och lägga sig och innan klockan slagit 20 sov båda…det händer inte varje dag.

Då @_Lillebror inte somnar själv gick @_Storasyster och la sig själv. Hade just då givit mycket för att kunna klona mig och vara i båda rummen samtidigt när de somnade. När @_Lillebror väl somnade hade även @_Storasyster somnat själv i det rosaskimrande ljuset från den nyinköpta lampan i hennes rum.

Skit också!

Kommentera

