Inga köttbullar till lunch

Idag var vi en tur till Ikea. Med vi menar jag min fru och jag. Barnens farmor ställde upp å tog hand om barnen så att vi skulle få ett effektivt besök. Guld värt för oss!

I princip varje gång vi besöker ikea och om vi äter lunch där väljer jag att äta köttbullarna. Nu är de ju bortplockade ur sortimentet tills vidare pga hästköttsstoryn. Vi kom till restaurangen strax före 12 och jag tyckte det var rätt lugnt. Normalt är där ju ett jädra drag med alla sim ska ha lite mat i magen. Kan ju knappast vara avsaknaden av köttbullar som påverkade antalet besökare…för i varuhuset och på parkeringen var det full kommers…som vanligt. Fredagskvällar har jag hört att det är lugnt på ikea. Men om det stämmer har jag ingen aning om. Inte ikea som lockar de kvällarna direkt.

Hur som helst, efter lunch så tog vi oss i kragen och satte fart. Vi lyckades få hem det vi hade planerat och lite till.

20130316-202035.jpg

Sen var det bara att leta rätt på bilen…

20130316-202147.jpg

…och bege oss hemåt.

Sen återstår ju halva jobbet när vi kommit hem. Sakerna ska ju monteras ihop…

20130316-202435.jpg

Kommentera

