Örhänge efterlyses

Idag när jag kom till förskolan mötte jag en dotter med ledsen min. Hennes båda örhängen var borta. Hennes nuvarande favoritälsklingsörhängen i form av hjärtan hade tappats bort under dagen på förskolan. Efter mycket letande så hittade vi det ena under ett bord där barnen satt och pysslade med lera. Tyvärr hittade vi inte det andra örhänget utan fick gå hem med bara ett örhänge.

Normalt när @_Storasyster gjort något fel brukar hon köra en offensiv försvarsteknik, dvs hon går till attack och blir sur och vresig som om det är mitt fel. Nu när vi gick hem så var hon mer tystlåten. Även här hemma är hon tystlåten och det märks att det var ett av favoritörhängena som försvunnit..

Jag hoppas hon fortsätter ta med sig saker till förskolan, och jag tror hon lärde sig hemläxan direkt idag i livets skola. Livet skola där mamma eller pappa inte kan trolla fram saker hur som helst utan det gäller att hålla koll på sakerna.

Kommentera

