Solo med blodpudding

Hade en viss förhoppning att @_Lillebror skulle börja gilla blodpudding. Men idag kunde jag bittert konstatera att det bara är jag i familjen som troligen kommer att äta blodpudding framöver. @_Storasyster har för länge sedan konsterat att det inte är någon hit att äta blodpudding. Min fru plågade i sig blodpudding under graviditeterna medan jag satt bredvid och njöt av mina skivor.

Så framöver får jag stryka blodpudding på veckomenyn och istället passa på att beställa det när jag är ute på restaurang. Tennstopet i Stockholm har en fantastisk blodpudding på deras meny. Blodpudding, baconbitar och lingon. Avnjutes med en kall apelsinjuice eller varför inte en Samuel Adams. Det sistnämnda blev det vid senaste besöket i samband med att jag och brorsan hade testat kläder inför hans bröllop.

Kommentera

