Några personer att följa på Twitter. #ffse

Personerna nedan (utan inbördes ordning) är några av de jag följer som jag vill puffa för lite extra idag. Har försökt skriva några rader för respektive person som hjälp. Mitt förslag är ändå att du följer personen ett tag – är du inte nöjd är det ju bara att avfölja. Blir du nöjd – ja då är det ju bara att tacka för tipset och fortsätta följa… 😉

@jenskoenberg har du en fråga eller fundering rörande facket och villkor i arbetslivet så är det här en person att vända dig till – ja förutom inkomstförsäkring…då är det ju mig du ska vända dig till 😉 Har du ingen fråga kommer Jens ändå att twittra om facket och villkor i arbetslivet.

@ninaboel Förutom att vi båda är småbarnsföräldrar med allt vad det innebär, får jag bra info utifrån det hon pysslar med på jobbet.

@infomastern Alltid närvarande på Twitter känns det som (nja kanske inte de tidigaste morgnarna…). Tror jag har fått bra svar från henne på alla frågor jag har ställt om web och sociala medier. En kunskapsbank.

@filippanna Har träffat ”han den där” så är mer sällan på twitter nu, vilket glädjer mig. ”Mer sällan” innebär nog i praktiken ändå fler tweets än vad jag skrapar ihop på en dag 😉
Är alltid på mina barns sida när jag beklagar mig över deras beteende 🙂

@hansahlborg Förälder, tågpendlare, poesi on demand, kommunikation m.m. med en hiskelig massa tweets i bagaget. Också fått massor av tips på bra personer att följa men också mycket bra musik att lyssna på genom den här Spotifylistan.

@afahlstedt Vi delar nog det mesta som har med föräldraskapet att göra, men med skillnaden att han är grym på moms ur alla aspekter. Att han hejar på Leksand är dock inget jag tänker särskilt mycket på 😉

@alpstedt Blandar lean och teknik med kaffe i salongen, Manchester United och mycket annat i en skön mix. Morgonpigg…eller tidigt uppe på morgnarna

@blomma72 tågpendlande 5-barnsförälder som får mig att fundera över om det verkligen är så jobbigt att ha två barn.

@deeped @britstakston Drakar på Sociala medieområdet i mina ögon. Trots det stora följarantalet tar de sig tid att förklara saker på ett pedagoiskt sätt. Tveka inte – följ och ställ frågor.

@paulronge PR-proffs som utöver de frågorna också inspirerat mig att göra mig en egen omgång äppelcider. Blev kanske inte världens smaksensation men jag lyckades få den att jästa i alla fall.

@bajsugglan har en fantastisk förmåga att hitta och twittra de där speciella perspektiven i tillvaron.

Kommentera

