Chansen var en på miljonen

Populära farsan ikväll…

Förra veckan kom @_Storasyster och en kompis till henne överens om att de skulle lattja efter förskolan…eller snarare var det så att jag och kompisens pappa kom överens om det. Tjejerna ville helst träffas direkt samma kväll. Något som inte funkade de kvällen, därav att. Det istället blev ikväll.

Förra veckan när det inte hände direkt reagerade @_Storasyster med stor besvikelse. I princip hela vägen från förskolan skrek hon i högan sky ut sina protester, eller snarare kompisens namn. Därför var mina förväntningar inför hämtningen idag hos kompisen lågt ställda. En hämtning där @_Storasyster följde med hem utan protester kändes som en chans på miljonen.

Mycket riktigt. De hade ju hur kul som helst när jag kom dit. @_Storasyster hade absolut inga planer på att gå hem. de hade redan planerat att hon skulle sova över där. Så att jag dök upp var hur misstajmat som helst. Den lilla chansen på miljonen som bortblåst och hon var extremt besviken. Förutom att det tog extremt lång tid att få på henne ytterkläderna var det under ljudliga protester vi gick hem…eller gick var väl en förskönande beskrivning…jag gick och hon försökte stoppa mig. När vi nått ungefär halvvägs stoppade hon mig och bad att få sitta på axlarna…jag var ju sådär tänd på att bära hem henne på axlarna, men jag övervann fyraåringen i mig och lyfte upp henne på mina axlar och så traskade vi hemåt.

40000-miljarderkronorsfrågan blir nu…hur ska jag agera nästa gång hon med sin stora entusiasm frågar mig om hon får leka hos en kompis efter förskolan…har oddsen för en smidigare hämtning förbättrats eller är den fortfarande en på miljonen…

Kommentera

