Kuligare att åka buss nu

Jag har ju under januari och februari spytt en del galla på Arriva och SL för den usla starten på det nya året både här på bloggen och på Twitter. Det var ju i januari som Arriva bland annat övertog ansvaret för min busslinje till och från jobbet. I början var det inte många rätt och uteblivna bussturer var mer regel än undantag.

Nu när vi skriver mars så verkar faktiskt bitarna ha fallit på plats. I alla fall när det gäller de turer jag åker. Inga turer har uteblivit sen ett tag och bussen kommer i tid. Hoppas verkligen nuläget består och att Arriva/SL inte slappnar av utan fortsatt behåller kontrollen.

Nu när jag tänker på det så åkte jag ju vid ert tillfälle taxi på SL:s resegaranti. Har ännu inte sett till några pengar. Borde SL inte vara igenom sina högar med ansökningar snart? Snart blir det ett undrande mail från mig, om inga pengar dyker upp.

Kommentera

