Inga välbetalda golfproffs

Ikväll när vi la barnen kom jag att tänka på vad jag hade för ”önskemål” förr när jag inte hade barn.

”När vi får barn hoppas jag att de inte strular med sömnen”

Vad hände…jo våra barn vägrar somna före klockan 20. I bästa fall sover båda vid 21-tiden. @_Storasyster har alltid varit kvällspigg och normalt somnar hon runt halv 9. Hon har i princip alltid velat ha sällskap fram till hon somnar. @_Lillebror har fram till nyligen gått att lägga utan problem, men nu har det blivit lite segare. Gissningsvis är det förskolan som påverkar honom, för nu somnar han inte själv och vill inte somna i sin säng. Härom kvällen när han grät efter läggning och jag kom in i hans rum stod han upp i sängen med kudde och täcke i handen. Ingen tvekan vad han ville.

Det är ju omöjligt, men vissa kvällar undrar jag om inte barnen vet om mina tankar från förr…å fan att jag inte tänkte tanken ”Mina barn ska inte bli välbetalda golfproffs”.

(Å ja, jag vet att jag säkert om 10-15 år kommer tänka precis tvärtom när de sover 22 timmar per dygn…)

Kommentera

