Tipsa mig gärna om det där lilla extra i Barcelona!

Äntligen har vi bokat en resa till Barcelona. En resa som funnits i våra tankar i evigheters evigheter känns det som. I höstas var vi vääääldigt nära att boka en resa men den gången blev det hotell i Stockholm och god mat istället.

För min del är det första gången jag besöker staden och min fru har varit där en gång tidigare. När jag nu till slut kommer dit så vill jag se så mycket som möjligt av de sevärdheter som gör Barcelona känt. Samtidigt som jag vill följa de stora turiststråken med byggnader och andra sevärdheter skulle jag också vilja hitta de där pärlorna som kanske inte riktigt får förstasidan i en turistguide. Det där fiket, den där restaurangen eller utsiktsplatsen man kanske precis innan man ska resa tillbaka till Sverige och förbannar sig över att man inte hittade dit tidigare.

Om du varit i Barcelona och har tips på en sådan upplevelse tar jag tacksamt emot den för att kanske kunna uppleva den restaurangen, fiket, sevärdheten eller vad det nu är innan vi reser hem. Lägg en kommentar här eller tipsa mig på Twitter

Kommentera

