Remissat klart

Skrev ju igår om att jag och @_Lillebror var till KS för en EEG undersökning.

@_Lillebror var hur cool som helst under undersökningen. När läkaren satte på runt 20 st. Dioder på hans huvud satt han lugnt och stilla i mitt knä och kikade på Pingu. inte riktigt vad jag förväntade mig innan vi kom dit.

Själva resultatet från undersökningen får vi först om en vecka.

Åt lunch med en kollega idag och berättade om besöket och undersökningen. Berättade också lite om mina tankar om undersökningen och att jag det inte finns något annat svar att få än att allt är normalt. När läkaren ringer och ger beskedet att undersökningen inte visar på något konstigt, så blir jag nöjd med det – case closed liksom.

Efter vår lunch är jag inte helt säker på att jag vill ha beskedet ”case closed”. Jag vet ju att @_Lillebror svimmade, men orsaken till varför är fortfarande okänd för oss. Vi vet ju inte om han svimmade av fallet eller föll för att han svimmade. Varken jag eller min fru såg ju själva förloppet. Om läkaren ringer och säger att undersökningen inte visar något…ska jag nöja mig med det….ska de inte fortsätta sin efterforskning baserat på vår berättelse. Ett EEG ger kanske i sig inte alla svar, utan mer en indikation att allt inte står rätt till. Men hur ska ett normalt EEG tolkas utifrån att han av okänd anledning tuppade av. Ska bli intressant att höra hur husläkaren resonerar. Jag vet i alla fall vilka frågor jag vill ställa:
”Finns ytterligare möjligheter att göra kontroller på för att utesluta eventuella komplikationer?”
”Vad säger ett EEG egentligen?”.

Jag vill för allt i världen inte i efterhand få beskedet ”hade bara det här och det här gjorts hade allt varit i ett annat läge nu”. I den bästa av världar tar vår husläkare initiativ till detta utan diskussion, så vi slipper trycka på för fler undersökningar

One comment

Kommentera

