Startskärmen i Win7 saknas – hjälp!

Jag använder Windows 7 och behöver lite hjälp.

Vi har 3 inloggningar till PC:n, där jag, frun och @_Storasyster har varsin inloggning. Nu har något hänt och jag skulle vilja återställa ordningen till vad det var tidigare.

Tidigare när jag startade upp PC:n så fick vi upp en startbild där alla tre inloggningar visades. Genom att klicka på respektive bild så hamnar man i inloggningsläget osv osv.

Nu kommer jag istället direkt till inloggningsläget till, vad jag tror, är den som var inloggad senast. Om min fru då varit inloggad så måste jag avbryta hennes inloggning för att därefter klicka in på min. Har @_Storasyster varit igång tidigare så startar hennes windows upp direkt eftersom hon saknar lösenord. Då måste jag invänta hennes uppstart innan jag kan logga ur för att sen logga in mig själv.

Har letat efter vart jag kan ändra denna inställning, så att vi hela tiden får upp startsidan med allas användarkonton presenterade, utan att hitta den.

Så om du sitter inne med svaret – snälla skriv en rad här om hur jag går till väga eller pinga mig på Twitter

Kommentera

