En jobbdag på Twitter och #Avtal13

Idag la jag undan jobbet med inkomstförsäkringen för att istället ha fullt fokus på Twitter och #Avtal13. Unionens avtalskrav inför avtalsförhandlingarna skulle synas på Twitter var uppgiften. Efter att jag lämnat barnen på förskolan så begav jag mig hemåt, kokade en kopp kaffe och började twittra. Jag hoppas får se lite statistik över dagen för att se hur pass bra vi lyckades med att nå ut med budskapet.

Här har jag samlat ett antal tweets från #Avtal13. Många tweets är repetition av avtalskraven, men jag hade ingen ork just nu att selektera bland tweetsen. Kanske renodlar storyn vid ett senare tillfälle.

Alla tweets under förmiddagen och tidiga eftermiddagen bidrog till att hashtaggen #Avtal13 och #Unionen vi olika tillfällen hamnade på Twitters trendlista. Wihoo!

Trendlista

Jag hoppas att ni som följer mig på Twitter inte ledsnat på mig trots mängden jobbtweets under dagen. Jag kanske väger upp detta med lite förskoletweets och middagsbilder senare idag 😉

Kommentera

