Återta kontrollen

Innan jag gick på föräldraledighet fungerade busstrafiken. Visst förekom det att bussar var sena och, faktiskt, ibland så uteblev de också. Men det hände ändå väldigt sällan. Det fanns liksom en trygghet på något sätt att komma fram hyfsat i tid.

Nu efter årsskiftet när jag åter börjat jobba och pendlar till och från jobbet med antingen tåg eller buss, så har den där tryggheten i att komma fram hyfsat i tid försvunnit. De senaste två dagarna har jag upplevt två av fyra bussturer där bussarna av någon anledning inte kommer. Bussen är bara borta. De digitala informationstavlor, där det skulle kunna stå mycket bra info till oss resenärer, fungerar bara som en digital kopia av den tryckta tidtabellen på hållplatsen. Varför inte utnyttja den tekniken med att informera i realtid så att jag direkt kan avgöra om jag ska ta mig hem eller till jobbet på annat vis…

Nä nu räcker det. Återta kontrollen över busstrafiken nu Arriva/SL så jag slipper tänka ”det var bättre förr”

One comment

Kommentera

