Stressen i slutet på en omgång Tetris

Att prestera 1 blogginlägg om dagen börjar bli jobbigt. Känts väldigt krystat de senaste dagarna och jag hittar inte riktigt den röda tråden som kan leda mig framåt genom några dagars inlägg.

Känslan nu är som mot slutet av en omgång Tetris. Spelet går snabbare och snabbare och stapeln av felplacerade brickor blir högre och högre. De flesta gånger bär det inte utan brickstapeln slår i taket och det blir game over. Ett fåtal gånger lyckas man träffa rätt och stapeln sjunker ner till en behaglig nivå. Marginalen till ett G.O känns plötsligt väldigt betryggande och för en stund har man lite flyt i brickorna.

På samma sätt hoppas jag vända trenden på inläggen och skapa en marginal till det magiska klockslaget 0:00, gärna med en eller två dagars marginal. Då tror jag tempot kommer kännas lättare och kanske hittar jag en röd tråd igen.

Kommentera

