Långt mellan knopp och fingertopp

Idag var det långt mellan skalle och tangentbordet. Långt mellan en tanke i skallen och få ner det i text i ett inlägg. Tidigare inlägg har ju inte direkt följt någon struktur utan mer kommit av det som jag känt för stunden. Hade en diskussion igår på Twitter om #Blogg100 utmaningen och att det är bra att ha något utkast klart att bara publicera. Man vet ju inte vad som händer och då kan det vara bra att kunna plocka fram ett inlägg och publicera. Men tiden vill liksom inte räcka till att bygga upp de utkasten.

Har idé om en Twitterskola i ett antal delar. Minns att jag googlade efter en massa när jag började twittra och nu tänkte jag bjuda tillbaka. Att få till en svit där skulle ge lite andrum och bygga upp en buffert. Idag när jag hamnade framför PC:n hade jag rubrikerna ”Hur ser din presentation ut?” och ”Bensin” framför mig utan att kunna fylla det med ett innehåll jag blev nöjd med. I huvudet hade jag skissen klar, men när det väl skulle textsättas sket det sig på ren svenska. Så därav detta torrsimsinlägg, som aldrig hade kommit till om det inte varit för utmaningen att ha en svit på 100 inlägg någon gång i framtiden när våren kommer till byn.

Kommentera

