Reflektion på resan från jobbet

Sitter på bussen på väg hem från jobbet. Stunden då jag ska reflektera över vad som hänt under dagen och fundera vad som kan göras annorlunda imorgon. Idag blir det inte så mycket av det utan snarare bara få sitta och vara.

Satt förresten i möte med min chef idag då hon sa:
”Du är stressad va?”
”Jag? Nä jag är lugn…eller kanske inte…jag pratar i 180 va?”
”Mhmm”

Funderade efter vårt möte om normalläge. Vad är normalläget på jobbet? Upplever jag högtryck för att det är skillnad mot lugnet i den lilla bubblan hemma som föräldraledig eller är det skillnaden mot lugnet jag upplevde på jobbet innan jag gick hem.

Hamnar ibland på detaljnivå, då jag egentligen ska lyfta blicken för att få ett bättre perspektiv. Så har jag känt denna vecka. Det blir mer fokus på problemen istället för att lyfta perspektivet och se till möjligheterna som finns.

Att sova på saken gör många gånger storverk, precis som att ge sig ut och springa. Då börjar hjärnan arbeta effektivt och hitta lösningar. Tur därför att det är helg så jag förhoppningsvis får sova och kanske också ge mig ut på en löparrunda, så jag åter kan lyfta blicken på måndag.

Det blev visst lite ostrukturerad reflektion på denna busstur också.

Kommentera

