En inte helt vanligt söndag

En helt vanlig söndag har det inte varit idag. När jag vaknade och tittade på telefonen blev jag omnämnd på Twitter efter att ha varit med på TV4 nyheterna. Jag visste ju att ett inslag skulle dyka upp någon gång i helgen, om det inte prioriterades bort av någon annan nyhet. Väldigt märklig känsla att se sig själv på TV och sedan bli bedömd av den ärligaste juryn i världen, nämligen @_Storasyster och @_Lillebror. @_Lillebror var rätt likgiltig och pekade på sina bilar istället. @_Storasyster sågade i alla fall inte min insats och jag tror innerst inne att hon tyckte det var OK att se pappa på TV. Kanske blev hon lite orolig när jag inte hade mössan på mig. Det var i alla fall helt OK att byta SVT:s Barnkanalen en stund för att låta mig kika på ”PappaTV”.

IMG_4944

Tidigare skrev jag ju ett inlägg om det går utför och att passera milstolpar vid olika delar i livet. Idag har jag passerat två. Den första var ju så klart att vara med i TV. Ingen direkt önskan eller strävan men ändå en milstolpe att se sitt ansikte på TV:n. Den andra milstolpen är att jag idag för första gången passerade 1 000 följare på Twitter. Riktigt kul att alla står ut med mitt dravel. Något jag och verkligen inte såg framför mig när jag för drygt 1½ år sedan registrerade mitt Twitterkonto på prov.

En inte helt vanlig söndag kommer avslutas med att jag mailar mina medarbetare och ställer in morgonmötet då vi fått ändra i hämta/lämna-schemat pga VAB. Men innan det mailet skickas blir det en tidsresa tillbaka till 1986 i TV-serien ”En pilgrims död” och en kopp te.

2 comments

  1. Visst är det en härlig känsla att så många orkar med ens babbel på Twitter. Förstår inte att jag lyckats få ihop över 800 nu 🙂

    TV nja inte min grej men visst om jag måste så 😉 Har missat något så varför var du med i TV?

    1. Jag jobbar med Unionens inkomstförsäkring och det var ett reportage om hur den klarat sig under 2012.

      Ja visst är det lite svindlande att så många väljer att haka på, även om många tweets bara passerar förbi obemärkt.

Kommentera

