Vad gör att du minns bröllopstalet?

Hade ett snack igårkväll med min bror inför deras bröllop med tillhörande fest och med all planering som hör till. Vet inte riktigt på vilken etikettsnivå kalaset landar men tydligt är att jag nog måste plugga på lite bröllopsetikett. En sak jag har koll på är att det hålls tal till brudparet. Själv har jag också tänk hålla ett tal och hamnar emellanåt i tankar kring vad som kan vara bra innehåll i talet.

Har själv varit på väldigt få bröllop och funderar som bäst på vad ett ”bror till bror”-tal ska innehålla. Samtidigt som det finns massor att ta in i ett tal så vill jag hitta en bra nivå som tilltalar både brudpar de närmaste och övriga gäster.

Vore intressant att höra om du har något bröllopstal du tyckt varit bra. Vad var det som gjorde det så lyckat? Längden? Något särskilt som nämndes?… Pricken över i:et är om du lyssnat till brudgummens brors tal så klart 🙂 Hör gärna av dig här eller på Twitter med tips.

Sedan undrar jag vilken hashtag de tänkt sig. Lär ju kanske läggas ut en del bilder till Instagram och nämnas något om det på Twitter och kanske i en och annan blogg…

4 comments

  1. Huvudtärnan som varit vän med bruden hela livet tog fram brudens ”dagbok” från när de var små och läste minnen med lite hittepå. Beskrev hur hon ville att sin blivande man skulle ha den egenskapen vid 8års ålder, pga att nån annan kille varit dum & typ haft flera flickvännee samtidigt. sen skillnad vid några år senare

    1. Det var ju fyndigt och roligt. Tror inte jag hittar en dagbok men jag lägger det i min punktlista att kanske göra något kring. Fick lite idéer direkt. Tack för input

Kommentera

