Min lilla tjej har blivit stor

Håller ju som bäst på att skola in @_Lillebror på förskolan. På samma förskola går @_Storasyster, som har möjlighet att kika in på småbarnsavdelningen när de är på väg till/från sin avdelning.

Jag blir stolt när jag ser henne in action på förskolan, på en tidpunkt som är utanför hämta/lämnatiden. När jag ser henne bland sina jämnåriga och yngre kompisar slås jag plötsligt av hur stor hon blivit, trots att hon ”bara” är fyra och ett halvt år snart. Istället för att vara storasystern på hemmaplan som ofta försöker få föräldrarnas uppmärksamhet framför brorsans ser jag nu henne i ett annat jag. En liten person som ser ut att stå tryggt på egna ben i den stora världen på förskolan. Att hon är lite stolt över att ha mig där på förskolan märks när hon tittar in till oss på småbarnsavdelningen, men inte mer än att hon försäkrar sig om att kompisarna vet att jag är där innan de glada och fulla av energi ger sig av mot nya lekar.

Tänkte på det idag – jag skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen, inne på förskolan för att få lite mer inblick i hennes vardag utan att min närvaro märks.

Kommentera

