Hallå! Vakna upp! Ditt barn har feber för bövelen

Känns som igår när jag efter lite väntan vid Humlegården satte mig på bussen och åkte hem från jobbet. Hem till fyra månader av föräldraledighet. Då var det augusti och lucia, jul och nyår kändes hur avlägset som helst. Men som genom ett trollslag sitter jag nu i soffan, med @_Lillebror sovandes bredvid mig, och ska smyga igång jobbet igen. Fast jobbet verkar få vänta några dagar då det ser ut att bli vård av sjukt barn imorgon.

Känslan känns igen. Planeringen är gjord utan hänsyn tagen till eventuell feber och förkylning och min första tanke går till jobbet och vad som kan gå snett där när jag är hemma. Jag som måste vara det viktigaste kugghjulet som finns i hela universum för att allt ska fungera på jobbet. Särskilt när jag varit borta i fyra månader.

”Hallå! Vakna upp! Ditt barn har feber för bövelen. Det löser sig!”

Okej. Jag lyssnar och lär mig och släpper tankarna på jobbet ett tag. Åtminstone i teorin…

2 comments

  1. Hmm, precis där har jag varit. Många gånger… Inte bra, barnen är viktigast och jobbet klarar sig, undrar vilken av de där vab-mornarna man ska minnas det direkt?

Kommentera

