Varför var du sur igår?

Tänk vad en enkel fråga kan göra mirakel. Utan irritation eller någon anklagande ton, vid precis rätt tidpunkt. Inom en millisekund släppte all irritation jag haft gnagandes i kroppen sedan i lördags eftermiddag.

”Varför var du sur igår?” var frågan min fru ställde till mig igår när vi hade lagt oss för att sova. Hade inget bra svar på frågan. Några småsaker som till slut, av någon anledning, blev en stor grej. Helt plötsligt räckte det med en skitsak för att öka på storleken på den där berömda snöbollen, med skitig snö, som var satt i rullning.

Att det emellanåt ska vara så förbannat svårt att spola ner skitsakerna i avloppet och bara vara nöjd med tillvaron som den är. Tack och lov är det inte ofta det händer, men ändå.

Kanske därför jag aldrig lär mig.

Skit också.

Igen.

Kommentera

