Trygg Hansa la sig i på ett positivt sätt

Tidigare idag skulle @_Storasyster och hennes förskolegrupp iväg på utflykt. De skulle åka till biblioteket, och dit skulle de resa med tåg.

Noterade att reflexvästarna barnen hade på sig saknade telefonnummer och förskolans namn. Jag tipsade en av pedagogerna om att de kunde skriva telefonnummer och vilken förskola barnen kom ifrån ifall det värsta skulle hända att ett barn kom bort från gruppen.

Min tweet

Det visade sig att några av västarna hade telefonnummer och namn på sig, men långt ifrån alla. Sedan sa pedagogen jag pratade med att nya västar var beställda. Jag hoppas innerligt att de ändå skriver dit telefonnummer och namn på de gamla västarna tills de nya levereras.

Fick reaktioner på min tweet varav ett svar innehöll orden ”Trygg Hansa”. En timme efter den tweeten dyker följande upp i min feed.

Trygg Hansa svarar

Är ju ingen nyhet att en stor del av kommunikationen på Twitter sker inför öppen ridå och att företag bygger söktjänster för att ge service eller bemöta påståenden. Det är häftigt att jag utan att ställt frågan i princip kan berätta för förskolan hur de går till väga för att beställa nya reflexvästar. Nu var västarna redan beställda och jag är övertygad att förskolan redan har koll på detta sen länge, men häftigt är det.

I tweeten ovan är länkadressen omgjord. Här kan du göra en beställning av Trygg Hansa reflexvästar om det skulle vara aktuellt. Tyvärr går det inte att göra beställningen som privatperson eller som kund i Trygg Hansa vilket är synd. En reflexväst som give-away till föräldrar som exvis tecknar barnförsäkring kanske vore något.

2 comments

  1. Hej Patrik. Som kund hos oss har man möjlighet att beställa gratis reflexer till barnen. Varje familj som beställer, får fyra reflexer hemskickade via posten. Här kan du beställa och läsa mer: (http://bit.ly/Sg9lPR). Med vänlig hälsning/ K.Goga

Kommentera

