#TweetupSthlm en söndag i oktober 2012

Igår hoppade jag på tåget mot min tredje #TweetupSthlm. Platsen var Eken Bar vid Slussen. Det var nog ett 60-70-tal personer där som mest. Jag gillade verkligen det mindre formatet på tweetup:en, även om 400 personer på en tweetup, som det var tidigare i år, har sin charm.

Förutom att träffa personer bakom twitternamn och avatar gillar jag att få en röst till tweetsen jag läser i flödet. Tweetsen förresten – jag har ”storifajjat” ett antal tweets på taggen #tweetupsthlm som du kan ta del av här

Har du inte varit på en tweetup tidigare, men är nyfiken på vad det är – ta tillfället i akt redan nästa gång och titta förbi. Om jag har förstått det hela rätt ska det vara tweetup i söndag i månaden. Håll utkik på tweetupsthlm.se och följ @Tweetupsthlm så vet du med säkerhet när nästa tillfälle blir.

Ett tips när du väl bestämt dig för att gå – håll utkik på deltagarlistan som finns på hemsidan. Där kan du ha lite koll på vilka som ska dit.

Den enda nackdelen är att tiden går alldeles för fort. Tack och lov är det bara fortsätta dialogen på Twitter till nästa tweetup.

Tidigare inlägg på temat Tweetupsthlm
TweetupSthlm i juli 2012

Kommentera

