Är smekmånaden över nu

Funderar över om smekmånaden som föräldraledig är över. Skrev ju tidigare att allt hick så bra. nu har lämningarna blivit lite jobbigare då @_Storasyster allt oftare vill följa med mig hem. Att skiljas från en gråtandes @_Storasyster är jobbigt även om jag vet att det snabbt blir bra. Eftermiddagarna har också blivit mer gnälliga och tålamodet hos både barn och mig själv har blivit allt sämre. Funderar på vad som utlöst det hela. Är det mitt allt sämre tålamod som påverkar barnen och att vi hamnar i en ond spiral. Jag upplevde liknande fenomen förra gången jag var hemma, fast då i mörka november

Trevar efter nyckeln att bryta mönstret till en behagligare tillvaro för oss alla, att inte dras ännu längre ner i den nedåtgående trenden.

Nu blir det ett dygn på tu man hand med min fru, som jag utgår från ger mig den positiva energin jag verkar behöva. Är också tacksam för att ha möjligheten till hjälp med barnvakt där det aldrig är några problem. Stort värde i det

Kommentera

