Tre nätter i Barcelona blev 24h i Stockholm

Genom åren har jag och min fru i olika omgångar givit varandra present i form av en resa till Barcelona. Min fru har varit där en gång genom jobbet och jag noll gånger. Vi är väl uppe i ett antal resor dit ner.

Så i mitten av september, efter två veckors föräldraledighet, tänkte jag att det var hög tid att boka en resa för mig och min fru. Till saken hör att vi någon gång per år brukar smita från hemmet för en stunds avkoppling. Har oftast inneburit en natt på något skönt ställe.

Först ska ju helg bokas för att ordna med barnvakt. När det väl var fixat började vi leta resa till Barcelona. Inte helt enkelt att hitta en lämplig flygresa till vettigt pris och restid. Eter ett tag börjar vi också fundera över om det är lämpligt att lämna @_lillebror i tre nätter. Vi har knappt varit borta från honom ett dygn. Så med det och därtill halvrisiga flygtider var beslutet enkelt – vi skjuter på resan en gång till.

Men istället för att bara strunta i det så sa vi att vi ändå skulle göra något den helg vi ändå bokat in barnvakt. Nästa fundering…vad gör vi då. Vi satte gränsen till en övernattning och smidigast är ju att hitta något i Stockholmstrakten för att undvika restid.

Vi kom fram till att vi skulle turista i Stockholm. Eller snarare äta i Stockholm. Vi ska inta en afternoon tea på Grand Hôtel och sedan middag på Mathias Dalhlgren. Sen ser jag så klart fram emot en lång frukost på lördagen på Hotell Skeppsholmen. På önskelistan finns också en önskan om soligt väder och krispig höstluft så vi kan vandra runt i lugn och ro i stan innan vi beger oss hemåt.

Även om vi bara är hemifrån drygt 24h värdesätter jag dessa tillfällen högt, då vi får tid för oss själva.

Vad gäller Barcelona så är planen fortfarande att komma dit. Vi har ställt in siktet. Nu är det bara för oss att komma till skott även med den resan

2 comments

Kommentera

